-
Emine Demiray
Kadın Eğitimi ve Uzaktan Eğitim
Yazar: Emine DemirayKadının toplumda birey olabilmesini sağlayan en önemli şey eğitimdir. Ancak eğitim ve öğretim alanında teknolojik gelişmelere, yasal düzenlemelere, uluslararası sözleşme ve kararlara rağmen, dünyanın pek çok bölgesinde kadın eğitimi halen önemli bir sorundur. Kadınlar eğitim olanaklarından erkeklere oranla daha az yararlanmakta ve toplumsal cinsiyete bağlı eşitsizlikler devam etmektedir. Kadının birey olarak ilerlemesinin, gelişiminin desteklenmesi ve […]
140,00 ₺ 91,00 ₺
Stokta yok
Kadının toplumda birey olabilmesini sağlayan en önemli şey eğitimdir. Ancak eğitim ve öğretim alanında teknolojik gelişmelere, yasal düzenlemelere, uluslararası sözleşme ve kararlara rağmen, dünyanın pek çok bölgesinde kadın eğitimi halen önemli bir sorundur. Kadınlar eğitim olanaklarından erkeklere oranla daha az yararlanmakta ve toplumsal cinsiyete bağlı eşitsizlikler devam etmektedir.
Kadının birey olarak ilerlemesinin, gelişiminin desteklenmesi ve toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanması için toplumlarda örgün, yaygın ve uzaktan eğitim kurumları yanında, kurumsal mekanizmalar da vardır. Bunlar, resmi düzeyde kurumsal mekanizmalar, akademik düzeyde kurumsal mekanizmalar, sendikal düzeyde kurumsal mekanizmalar ve sivil toplum kuruluşlarıdır. Kadınlar için büyük bir öneme sahip olan bu kurumsal mekanizmaların öncelikli amacı, kadınların erkeklerle eşit düzeyde hakları olan ve bu haklarını kullanmakta hiçbir sorun yaşamayan bireyler olmalarını sağlamak, bunun için mücadele etmektir.
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesinde öğretim üyesi olan yazarın bu çalışmasında, kadın eğitiminin ve uzaktan eğitimin öneminin vurgulanması, kadınların örgün, yaygın ve uzaktan eğitim kurumlarında var olan durumlarının ortaya konulması ve uygulanan anketle kadınların kendileriyle ilgili resmi ve sivil toplum kuruluşları ile yasalardan haberdar olup olmama durumlarının sorgulanması, bu konularda bilgilendirilmek isteyenlerin tercih edecekleri eğitim yöntemi, eğitim aracı ve eğitim için ayırabilecekleri zamanın belirlenmesi amaçlanmıştır.
ISBN: 978-605-4334-48-3
Yayınevi: Efil Yayınevi
Yayım Tarihi: 2010
Sayfa Sayısı: 240
Henüz bir yorum yapılmamış.